Parametry świetlne mobilnych krzyży świetlnych FIREFLY do zamknięcia pasa startowego
<< Powrót do mobilnych krzyży świetlnych FIREFLY
Zasilanie mobilnego krzyża świetlnego
Mobilny krzyż świetlny może być zasilany na kilka sposobów:
- Bezpośrednie podłączenie do sieci elektrycznej lotniska.
- Inwertorowy agregat prądotwórczy na benzynę (1 kW) ze zbiornikiem o pojemności 120 litrów, zapasowym akumulatorem (150 Ah) i sygnalizatorem ostrzegawczym. Przy pełnym zbiorniku zapewnia autonomiczne działanie krzyża świetlnego przez 1 tydzień przy maksymalnej dziennej mocy światła.
- Zestaw wydajnych akumulatorów (150 Ah, 24 V) – czas pracy ok. 16 godzin.
W przypadku awarii agregatu zasilanie automatycznie przejmuje dodatkowy akumulator żelowy (150 Ah) o czasie pracy ok. 16 godzin. W razie przerwy w zasilaniu automatycznie uruchamia się pomarańczowy sygnalizator ostrzegawczy.
Parametry świetlne:
Mobilny krzyż świetlny wskazujący zamknięcie pasa startowego jest wyposażony w nowoczesne światła InLED o żywotności ponad 70 000 godzin. Ich doskonała optyka gwarantuje dobrą widoczność urządzenia w każdych warunkach.
Moc świateł znacznie przewyższa wszystkie wymagania FAA dotyczące natężenia światła na świecie. Producent deklaruje, że moc świateł można dodatkowo zwiększyć o około 40%.
Typ | FIREFLY 4 – 4,27 m | FIREFLY 6 – 6,4 m |
---|---|---|
Liczba świateł | 13 świateł InLED | 17 świateł InLED |
Maksymalna dzienna światłość | ||
w centrum wiązki | 93 470 cd | 122 230 cd |
w promieniu 10° | 52 000 cd | 68 000 cd |
w promieniu 15° | 14 300 cd | 18 700 cd |
Maksymalna nocna światłość (3% natężenia dziennego) | ||
w centrum wiązki | 2804 cd | 3667 cd |
w promieniu 10° | 1560 cd | 2040 cd |
w promieniu 15° | 429 cd | 561 cd |
Minimalne wymagania FAA to:
- Min. 70 000 cd w centrum wiązki – FIREFLY 4 (93 470 cd) przekracza ten wymóg o 33%!
- Min. 70 000 cd w centrum wiązki – FIREFLY 6 (122 230 cd) przekracza ten wymóg o 74%!
Trzy tryby pracy świateł
Światła LED mogą pracować w jednym z trzech trybów:
- Dzień – światła świecą z natężeniem wymaganym do pracy w dzień
- Noc – światła świecą z natężeniem wymaganym do pracy w nocy
- AUTO – czujnik światła automatycznie reguluje natężenie świateł w zależności od warunków oświetlenia zewnętrznego
Miganie świateł
W każdym trybie światła są „włączone” przez 2,5 sekundy i „wyłączone” przez 2,5 sekundy – zgodnie z wymaganiami FAA.
Zgodnie z projektem wymagań ICAO światła są „włączone” przez 1 sekundę i „wyłączone” przez 1 sekundę.
Kolor światła
Światła emitują biały kolor lotniczy, zgodny z wymaganiami FAA określonymi w dokumencie SAE-AS25050 oraz z przepisami EASA CS ADR-DSN.U.930.
Gwarancja niezawodności
Każde światło ma wbudowany oddzielny obwód zasilania, dzięki czemu działa całkowicie autonomicznie.
Jeśli elektronika sterująca, która określa natężenie i interwał migania, ulegnie awarii, światła przestaną migać i będą nadal działać z maksymalnym natężeniem. Takie rozwiązanie gwarantuje niezawodność działania.