Przejdź do treści Skip to menu

Parametry świetlne mobilnych krzyży świetlnych FIREFLY do zamknięcia pasa startowego

<< Powrót do mobilnych krzyży świetlnych FIREFLY

Zasilanie mobilnego krzyża świetlnego

Mobilny krzyż świetlny może być zasilany na kilka sposobów:

  • Bezpośrednie podłączenie do sieci elektrycznej lotniska.
  • Inwertorowy agregat prądotwórczy na benzynę (1 kW) ze zbiornikiem o pojemności 120 litrów, zapasowym akumulatorem (150 Ah) i sygnalizatorem ostrzegawczym. Przy pełnym zbiorniku zapewnia autonomiczne działanie krzyża świetlnego przez 1 tydzień przy maksymalnej dziennej mocy światła.
  • Zestaw wydajnych akumulatorów (150 Ah, 24 V) – czas pracy ok. 16 godzin.

W przypadku awarii agregatu zasilanie automatycznie przejmuje dodatkowy akumulator żelowy (150 Ah) o czasie pracy ok. 16 godzin. W razie przerwy w zasilaniu automatycznie uruchamia się pomarańczowy sygnalizator ostrzegawczy.

Parametry świetlne:

Mobilny krzyż świetlny wskazujący zamknięcie pasa startowego jest wyposażony w nowoczesne światła InLED o żywotności ponad 70 000 godzin. Ich doskonała optyka gwarantuje dobrą widoczność urządzenia w każdych warunkach.

Moc świateł znacznie przewyższa wszystkie wymagania FAA dotyczące natężenia światła na świecie. Producent deklaruje, że moc świateł można dodatkowo zwiększyć o około 40%.

TypFIREFLY 4 – 4,27 mFIREFLY 6 – 6,4 m
Liczba świateł 13 świateł InLED 17 świateł InLED
Maksymalna dzienna światłość
w centrum wiązki 93 470 cd 122 230 cd
w promieniu 10° 52 000 cd 68 000 cd
w promieniu 15° 14 300 cd 18 700 cd
Maksymalna nocna światłość (3% natężenia dziennego)
w centrum wiązki 2804 cd 3667 cd
w promieniu 10° 1560 cd 2040 cd
w promieniu 15° 429 cd 561 cd



Minimalne wymagania FAA to:

  • Min. 70 000 cd w centrum wiązki – FIREFLY 4 (93 470 cd) przekracza ten wymóg o 33%!
  • Min. 70 000 cd w centrum wiązki – FIREFLY 6 (122 230 cd) przekracza ten wymóg o 74%!

Trzy tryby pracy świateł

Światła LED mogą pracować w jednym z trzech trybów:

  1. Dzień – światła świecą z natężeniem wymaganym do pracy w dzień
  2. Noc – światła świecą z natężeniem wymaganym do pracy w nocy
  3. AUTO – czujnik światła automatycznie reguluje natężenie świateł w zależności od warunków oświetlenia zewnętrznego

Miganie świateł

W każdym trybie światła są „włączone” przez 2,5 sekundy i „wyłączone” przez 2,5 sekundy – zgodnie z wymaganiami FAA.

Zgodnie z projektem wymagań ICAO światła są „włączone” przez 1 sekundę i „wyłączone” przez 1 sekundę.

Kolor światła

Światła emitują biały kolor lotniczy, zgodny z wymaganiami FAA określonymi w dokumencie SAE-AS25050 oraz z przepisami EASA CS ADR-DSN.U.930.

Gwarancja niezawodności

Każde światło ma wbudowany oddzielny obwód zasilania, dzięki czemu działa całkowicie autonomicznie.

Jeśli elektronika sterująca, która określa natężenie i interwał migania, ulegnie awarii, światła przestaną migać i będą nadal działać z maksymalnym natężeniem. Takie rozwiązanie gwarantuje niezawodność działania.

<< Powrót do mobilnych krzyży świetlnych FIREFLY

Top